Je poort laten plaatsen

Heb je je oog laten vallen op een van onze tuinpoorten? Verstandig! Maar wist je dat we de poort ook voor je kunnen plaatsen? We hebben een uitgebreid netwerk aan monteurs die je tuinpoort professioneel en snel plaatsen. Hoe dat in zijn werk gaat, lees je op deze pagina. 

De montage aanvragen
Hoe lossen jullie hoogteverschil in de tuin op?

Een verschil in hoogte van 10-15 centimeter geeft geen problemen. Als het verschil groter wordt, kan dit worden opgelost afhankelijk van het product dat gekozen is. Een hekwerk kan worden gesteld op hoogte of besteld worden in verschillende hoogtes (een maas van de dubbelstaafmat is 20 centimeter). Bij een schutting kunnen wij dit oplossen met een dubbele onderplaat van een extra 25cm. Samen komen we tot een oplossing.

Wanneer vindt de montage plaats?

Er wordt binnen enkele dagen contact opgenomen om een afspraak in te plannen. Doorgaans vindt de montage plaats binnen drie tot zes weken.

De producten kunnen niet op de plek gelost worden waar het hekwerk komt te staan, is dat een probleem?

Nee, dat is geen probleem. Wij kunnen de producten op een karretje naar de montage plek brengen of tillen. Over een meter of 10 doen wij niet moeilijk. Echter, wanneer de afstand groter wordt en wij het project niet kunnen afmaken binnen een normale termijn, dan brengen wij hiervoor extra kosten in rekening. 

Hoe lang doen jullie er over om het hekwerk of de schutting te plaatsen?

Afhankelijk van het aantal meters en de ondergrond kost het plaatsen van de producten tussen de 2-3 uur tot een hele dag. Hekwerk plaatsen gaat sneller in vergelijking met een schutting. Op een dag kan eenvoudig 35+ meter hekwerk met een poort geplaatst worden. Een schutting plaatsen gaat per dag om gemiddeld 15 meter en een poort.

Montagehandleidingen
Onze montagehandleidingen vindt je op de pagina van onze producten. Heb je na het doorkijken van de handleiding toch nog vragen over de montage van een product, naam dan contact op met onze <a href="https://www.hekwerkonline.nl/klantenservice">klantenservice</a>. Op onderstaande pagina staan alle handleidingen op een rij. EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737 EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737 EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737 EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737 EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737 EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737 EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737 EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737  
Kunnen jullie alle verschillende producten monteren?

Door ons grote netwerk en jarenlange ervaring hebben wij specialisten op elk terrein. We sturen een montage team op maat: hekwerk wordt geplaatst door hekkenbouwers, een overkapping wordt geplaatst door ons overkapping team.

Plaatsen jullie ook als het regent?

Zolang er geen vorst in de grond zit, komen wij in principe de producten plaatsen. Extreme situaties als storm uitgesloten, dan overleggen we altijd.

Wat is een klic-melding en moeten we zelf zorgen voor een klic-melding?

Een klic-melding (Kabels en Leidingen Informatie Centrum) is een melding die gegevens verschaft over waar de kabels van bijvoorbeeld netbeheerders (zoals gas, water) lopen. U bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het uitvoeren van een Klic melding en deze ter beschikking te stellen aan de monteurs van Hekwerkonline. Ook informatie over eventuele leidingen die niet bij een klic-melding naar voren komen (je hebt bijvoorbeeld je HWA zelf aangelegd), dien je ter beschikking te stellen aan de monteurs van Hekwerkonline. Indien we geen informatie ontvangen, gaan we er vanuit dat de grond vrij is van kabels en leidingen. Jij als klant bent altijd verantwoordelijk voor het raken van eventuele leidingen.

Moet het straatwerk eerst aangelegd worden?

Wij raden aan om de grond “bouwklaar” te maken, dan het hekwerk of de schutting te (laten) plaatsen en vervolgens het straatwerk (weer terug) te leggen.

Straatwerk zit bij Hekwerkonline nooit inbegrepen in de prijs voor het monteren. Dat wil niet zeggen dat we dit niet kunnen organiseren. Wij zijn actief in de groensector en werken jarenlang samen met onder andere stratenmakers om een totaaloplossing te kunnen bieden. Geen klus is dus te gek.

Mijn tuin is niet bereikbaar via de achterzijde en de producten moeten door het huis richting de plek van montage, is dat een probleem?

Dit is geen probleem en is uiteraard mogelijk. Echter, zijn wij niet verantwoordelijk voor eventuele beschadigingen en adviseren wij de vloer af te dekken en voor een ruim looppad te zorgen.

De producten door een huis tillen vergt uiteraard voorzichtigheid en de nodige extra tijd. Deze extra tijd zullen we bespreken en in rekening brengen.

Worden de producten bezorgd? En wanneer?

De producten die besteld worden voor plaatsing, worden ofwel geleverd, ofwel meegenomen op de dag van plaatsing door onze professionals. In geval van grote bestellingen met zware producten kiezen we vaak voor bezorging.

Indien producten bezorgd worden, zorgen wij er voor dat de producten een dag of één á twee van te voren op locatie zijn zodat het niet in de weg staat.

Moet ik zelf mijn oude schutting, hek of heg verwijderen?

Ja, u dient dit zelf te verwijderen. Inclusief eventuele palen, puin en wortels in de grond.

Onze tuinprofessionals kunnen echter ook de oude tuinafscheiding verwijderen en meenemen. 
Dit moet bij bestellen aangegeven worden in het opmerkingsveld zodat wij hiermee rekening kunnen houden in de planning.
Hier zijn extra kosten aan verbonden die wij samen bespreken in het planningsgesprek. 

Wat kost de montageservice van Hekwerkonline?

De prijs voor montage wordt direct zichtbaar zodra je de optie "Ja, ik wil het product laten plaatsen" kiest in onze pakket configurator. De prijs is afhankelijk van de producten die je besteld.

1. Je bestelt een compleet schutting pakket bij Hekwerkonline

Je hebt de perfecte schutting voor jouw tuin gevonden en je bent klaar om te bestellen. Hier kun je vervolgens kiezen of je de schutting laat plaatsen, of dat je ‘m liever zelf plaatst. Kies je voor de eerste optie dan schakelen wij ons montageteam in. Bij het aanvinken van deze optie zie je ook gelijk wat de montagekosten zijn.

2. De klantenservice neemt contact met je op

Als je je bestelling hebt afgerond komt deze binnen bij onze klantenservice. Zij nemen binnen enkele dagen contact met je op om de montage met je af te stemmen.

3. Situatieschets

Om een goed beeld van de situatie te krijgen vragen we je enkele foto’s te delen van de plek waar de schutting geplaatst moet worden. Heb je ook een situatieschets of kun je er eentje maken? Dan kun je die ook naar ons sturen zodat we het plaatje helemaal compleet hebben. Deze vragen stellen we je per mail. 

4. Afstemming van de montage

Op basis van de door jou geschetste situatie stemmen we met de monteurs af wat het plan van aanpak wordt. Zijn er nog obstakels waar rekening mee moet worden gehouden? Wil je dat onze monteurs het terrein zelf werkklaar maken of lever je het zelf werkklaar op? Oude schuttingen halen we weg en voeren we af. 

5. Plannen van de montagedatum

Als we de situatie in je tuin in kaart hebben spreken we direct een datum en tijd met je af voor de montage. Dan weet je precies waar je aan toe bent!

Nu hebben we precies in kaart wat je wensen zijn en kunnen we concreet worden. Hoe het proces van begin tot eind er globaal uitziet leggen we je in de volgende stappen uit.

De dag van plaatsing
Montagehandleidingen
Onze montagehandleidingen vindt je op de pagina van onze producten. Heb je na het doorkijken van de handleiding toch nog vragen over de montage van een product, naam dan contact op met onze <a href="https://www.hekwerkonline.nl/klantenservice">klantenservice</a>. Op onderstaande pagina staan alle handleidingen op een rij. EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737 EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737 EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737 EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737 EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737 EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737 EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737 EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737EHhqLGrFG2sRZ7esjsyR3cqfbOBHs737  
Wat kost de montageservice van Hekwerkonline?

De prijs voor montage wordt direct zichtbaar zodra je de optie "Ja, ik wil het product laten plaatsen" kiest in onze pakket configurator. De prijs is afhankelijk van de producten die je besteld.

Hoe plaats ik zelf een tuinpoort?

Een tuinpoort plaats je door een aantal stappen te volgen. Begin met het opmeten van de ruimte waar de tuinpoort tussen moet komen. Zet vervolgens de poortpalen in beton. Een tuinpoort moet in beton geplaatst worden om verzakking te voorkomen. Als de palen stevig staan, kun je de tuinpoort vleugel aan de palen bevestigen. De laatste stap is het inbouwen en afstellen van beslag en sloten. Een pagina met handleidingen vind je hier.

Hoe plaats je een metalen tuinpoort?

Een metalen tuinpoort plaatsen is een klus die je zelf kan uitvoeren. Hekwerkonline levert de tuinpoorten als compleet pakket: alle benodigdheden om de metalen poort te plaatsen zitten in de verpakking. Wel zo gemakkelijk! Een tuinpoort zet je altijd vast in beton. Je plaatst eerst de poortpalen in beton. De volgende stap is de poortvleugel: deze bevestig je aan de palen. Als laatste bouw je het slot in en klaar is je poort. De juiste handleiding vind je op elke productpagina en op de handleidingenpagina.

Hoe plaats je een dubbele tuinpoort?

Het plaatsen van een dubbele tuinpoort is een klus die je prima zelf kunt uitvoeren als je een beetje handig bent. Voor het plaatsen heb je betonmortel nodig om de palen in te ankeren. De vleugels van de dubbele tuinpoort hebben het nodige gewicht en gaan anders “hangen”. Je begint dus met de palen te stellen, vervolgens hang je de poortvleugels aan de palen. De laatste stap is de montage van de grondgrendel en het slot. Een uitgebreide handleiding kun je vinden op de handleidingen pagina.

Heeft de lucht en/of locatie waar ik woon invloed op mijn hekwerk?
1. Onze monteurs bellen bij je aan

De monteurs van Hekwerkonline zijn punctueel en komen graag op tijd. Dus je kunt ze om de afgesproken tijd voor je deur verwachten! Onder het genot van een bakje koffie spreken ze de dag met je door, voor ze aan de slag gaan. De belangrijkste details worden nu besproken, zoals de gewenste draairichting en hoogte van de poort. 

Onze monteurs beginnen over het algemeen tussen 7.30 en 8.00 uur, mooi op tijd dus. Heb je liever een andere begintijd, dan kun je dat uiteraard met ons afspreken. 

2. Je poort wordt geplaatst

De poort wordt aan je hekwerk of schutting gemonteerd, zodat jij straks een mooie toe- en uitgang voor je tuin hebt. Dit gebeurt dus precies zoals we met je afgesproken hebben: in de juiste draairichting en met de juiste hoogte. 

3. Je kunt je poort testen

Zodra de poort erin zit kun je ‘m gelijk gebruiken. Gaat-ie precies zo open als de bedoeling is? Top! Dan maken we er nog even een foto van, als dat mag van jou natuurlijk. Zo kunnen we de buitenwereld laten zien hoe mooi je poort gelukt is. Dit is ook het moment dat we de rekening aftekenen, zodat alles officieel afgerond is.

4. Evaluatie

Zodra de poort staat en alles is opgeruimd, volgt nog een evaluatie. Ben je tevreden met de poort en de geleverde werkzaamheden?

De montageprijs is gebaseerd op een werkklare situatie, onze monteurs moeten snel aan het werk kunnen met het plaatsen van de poort. Natuurlijk doen we niet moeilijk over het verwijderen van een klein obstakel als een struikje, maar voor grotere onvoorziene werkzaamheden worden wel extra kosten in rekening gebracht. Denk hierbij aan het volgende: 

  • Puin en/of wortels in de grond zorgen altijd voor vertraging en daardoor kost het monteren meer tijd. Deze tijd brengen wij in rekening.
  • Het vlechten van vlechtbanden(zit niet bij de montageprijs inbegrepen)

Retourneren van producten is in beginsel niet mogelijk indien gebruik wordt gemaakt van onze montageservice, omdat de producten gebruikt zijn.